Äntligen en pallplats...

En resumé från helgens tävlingar:
Jag och Börje åkte upp till Mjölby redan i fredags eftermiddag, ett snabbt ombyte på plats och sedan ut och testa banan, jag har alltid gillat mjölbys banor, det har ju varit i stort sett samma varje år men med någon "omdragning" ibland.

Årets variant var nog den bästa hittills, tuff men rättvis med både hårda backar och svårigheter där det fanns alternativa vägar för den fega (bla. mig). Efter att ha kollat startlistan och känt efter hur formen kändes så fanns väl förhoppningen om minst en pallplats och kanske till och med chans på seger, men, men... det går inte alltid som man tror, trots att kroppen kändes bra och jag inte gjorde några större misstag förutom då att ta "fegvägen" på ett ställe så blev jag "bara" 5:a, det är väl fan att man inte ska få till det nån gång, speciellt när de bästa i Sverige inte är med, men så är det... man är helt enkelt inte så stabil i formen att man kan titta på en startlista och förutse sitt resultat.

Efter lördagens race åkte vi ner till Huskvarna och gjorde oss redo för söndagens tävling, lite god mat och en soft kväll innan det blev dags att slumra in. Natten blev inte riktigt som jag tänkt mig, sov mycket oroligt och det kändes som om jag var vaken minst en gång i timmen vilket kanske inte är bästa tänkbara förberedelse, kl 0800 gick jag upp och kokade lite kaffe som första näringsintag innan vi drog ut för att testa banan, (frukost tog vi efteråt), även här får jag nog säga att i mitt tycke är årets bana är den bästa variant som ikhp bjudit på under åren.

Kropp och puls svarade helt ok på testrundan men efter gårdagens race vågade jag inte ha några högre förhoppningar om pallplatser, det får gå som det går tänkte jag innan start, och det gjorde det, årets första pallplats är ett faktum, jag blev 2:a bakom Börje som vann, jag tror att vi 4:a första var inom minuten så det var ett riktigt tight race idag och om jag ska analysera lite så är det väl bara att inse (vilket jag redan vet) att det är i de längre branta backarna som jag måste förbättra mig om jag ska ha nån chans på segrar, jag är för dålig på att klättra och det går inte att "ge bort" en massa meter varje varv i dessa klättringar för att sedan försöka köra ikapp.

Det blir till att träna backe i vinter och nästa år när jag går upp i H-50, då jävlar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback