Rjukan & telemarkshelten 11aug...

Hade inte tänkt att tävla i helgen utan planen var att träna hårt i veckan och sedan åka någonstans med husbilen under helgen och ha det lite lungt & skönt några dar, då nu vädret är som det är har jag börjat fundera på vart vi ska åka för att få lite sol och till slut bestämde vi oss för Rjukan i Norge där prognosen för helgen ser mycket lovande ut, bara 5 timmar bort men med en natur som nere i alperna. Där ska man väl kunna fincykla lite och njuta av livet några dar tänkte vi. Jag surfade in på turistbyråns hemsida för att kolla läget och fick till min förvåning se att på lördag arrangeras ett långlopp på mountainbike, 105 km och 2500 höjdmeter, det blev svårt att övertyga Madde om att detta hade jag absolut ingen aaaning om..., det var faktiskt en ren tillfällighet ;-) nu åker vi iallafall dit imorgon kväll, fincyklar lite på fredag och sedan ställer vi båda upp i loppet på lördag, jag i 105 km loppet och Madde ska prova att tävla för första gången i korta motionsklassen 25 km, det ska bli en intressant helg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback