Lite tröttare idag...

Andra etappen av kattegattstouren idag var något kortare än den första och med gårdagens resultat i ryggen bestämde jag mig för att ge allt från start, det var inget smart drag...

Jag fick till en bra start i rygg på ledande Dick Samuelsson och vi fick en liten lucka bakåt men det dröjde inte länge förrän Gunnar Töjren kom förbi och sedan kom dom en efter en och jag sjönk som en gråsten genom fältet, jag tror att efter veckans halsont och gårdagens urladdning så fans det inget krut kvar i benen, jag kom till slut imål som 12:a idag men tack vare tidsmarginalerna bakåt sedan 1:a etappen så tappade jag bara en plac och blev 7:a totalt på samma sekund som 6:an, det skiljde bara tiondelar mellan oss.

I det stora hela är jag ändå mycket nöjd med helgen och jag ser fram emot de två sista swe-cup tävlingarna som går här hemma i Borås om två veckor, tar jag mig bara imål där så blir jag sämst 5:a i cupen trots en missad deltävling och lite otur med sjukdom under en period och det hade jag definitivt inte räknat med innan säsongen började


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback