Lusse-cupen...

Idag var jag med och körde Lusse-cupen för första gången, en träningstävling på tio mil med 10 st skyltspurter och poäng till de fem främsta i varje spurt.

I år gick den av stapeln några veckor tidigare än vanligt innan det hunnit bli riktigt ruskigt decemberväder, vi var ca 25-30 cyklister som gav oss iväg kl 10 i förmiddags och jag var väl ganska osäker på "distansformen" då jag inte kört ett enda vettigt långpass på flera månader men det visade sig att de korta styrkepassen på trainer gjort lite nytta på uthålligheten också, för det gick riktigt lätt idag och jag fick t.o.m med mig några spurtpoäng trots stenhårt motstånd.

Det bjöds även på ett riktigt fint fikabord halvvägs, bra jobbat Martin Holmén för fin service.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback