Lång återhämtning...

Ja, nu är det 5 dagar sedan jag körde 105 km MTB och jag är fortfarande stel och seg i kroppen, dom första två dagarna efter loppet vilade jag helt sedan kördes ett trainerpass 10x60 sekunder och det kändes bra men igår var jag fruktansvärt seg återigen. En "gammal" kropp verkar behöva ytterligare några dagar innan den är "fit for fight" igen.

Ikväll har jag tänkt köra 4 st 10 minuters EB intervaller ute på ett grusvägsvarv jag har här i närheten sedan är det tänkt att pressa på ytterligare med några pass innehållande ett antal 30 sekunders maxspurter under veckoslutet och i början av nästa vecka för att vara på topp nästa söndag på långloppet SM i Hässleholm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback