Då har jag återhämtat mig lite...

Jag gav mig alltså iväg kl 0700 imorse för att möta upp ett gäng på 15 triathleter som under ledning av legenden Jurgen Zack cyklar från Bankok till Phuket, 9 dagsetapper med cykel på förmiddagen och simning/ löpning på kvällarna när dom övernattar på olika resorter längs vägen.

Dom startade kl 0800 från Kurraburri, en stad ca 6 min norrut från min by och jag ville komma så långt som möjligt innan jag mötte dom, därför gav jag mig av så fort solen gick upp. Efter 30 minuter fick jag rulle på en vespa med en förmodad cykeltokig thailändare som förare iklädd cykelhjälm och cykelhandskar.

När han märkte att han hade mig på rulle lade han sig i en perfekt pace fart, 45-50 km/h höll vi i tre mil ungefär innan vi mötte triathleterna och jag fick tacka för mig, göra en U-sväng och hänga på söderut igen.

Jag tränar alltid på morgonen med bara en kopp kaffe utan frukost som uppladdning och nu kände jag att under "pacen" hade jag nog bränt det lilla jag hade i form av energi från kolhydrater, det får bli ett riktigt bra fettförbränningspass resten av dagen tänkte jag.

En stund senare visade det sig att gruppen skulle dela på sig, några skulle fortsätta enligt planen raka vägen till khao lak vilket jag hade räknat med, ca 4 timmar för min del men ett lite hårdare gäng skulle "skarva" på en runda inåt land och komma från andra hållet till khao lak vilket för min del innebar nån timma ytterligare, OK tänkte jag, det är väl bara att hänga på och med nyfyllda flaskor gav vi oss iväg.

Det märktes direkt när vi delat på oss att det här var den seriösa gruppen, farten steg från beskedligt distanstempo till runt 35km/h snitt. Som tur var så behövde fler än jag fylla på med energi för efter ytterligare en timme stannade vi för att köpa lite dricka och nåt att äta.

När jag sedan vinkade av gänget i khao lak för att fortsätta de sista två milen hemåt ensam var jag ganska mör i kroppen och det fick bli ännu ett stop på en bensinstation för att köpa en snickers och en coca cola, med lite nya krafter efter detta intag rullade jag sedan hemmåt.

Väl hemma igen visade mätaren på 165 km och det får väl anses som ett ok pass tycker jag.

Efter att ätit, sovit, ätit igen och druckit mängder med vatten börjar jag nu piggna till igen men det ska bli skönt med en vilodag imorgon, det erkänner jag gärna...

Här en bild när jag ligger ett halvhjul framför Jurgen Zack och stressar lite, för visst ser han lite sliten ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback