Start 11.43...

Om lite mer än en timme går starten för min första och enda landsvägstävling i år, SM för veteraner strax utanför Ystad.

Jag siktar på en medalj då jag vet att jag har ett bra klipp i en spurt och om jag bara är med i täten in på sista km, då jäklar...

Det är väl bara det där med att jag måste vara med där framme ända in till slutet, det är inte alltid så lätt som det kan låta. Vi är strax över 50 startande i min klass och jag är ensam från min klubb, dessutom har jag ingen koll på vilka gubbar jag behöver bevaka och man kan ju inte gå med i varje attack som kommer, då bränner man sig.

Så, nu har jag en timme innan start på mig att luska ut vilka de "farliga" gubbarna är, sedan hoppas jag på hård körning i kantvinden så att så många som möjligt åker av och samtidigt att jag kan vara med där framme och hålla en bra position loppet igenom. Drömsituationen är att vi blir en mindre grupp på 10-15 cyklister som spurtar om det, då tror jag det kan gå riktigt bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback