Swedish MTB XCE Champion H-50...

Ja då är helgens drabbningar över och jag har tid att ge en liten redogörelse över hur det har gått. På XC loppet i söndags visste jag väl att det skulle bli tufft att ta medalj men en 4:e plats hade jag väl minst hoppats på.

Nu blev det inte så som jag ville, efter en bra start sjönk jag snart snabbt ner i fältet och var väl nere på en 7-8 plats och slet ett par varv innan det började kännas lite bättre och jag kunde kämpa mig upp till en slutlig 5:e plats i mål. En liten missräkning men ganska ok ändå.

Idag på sprinten hade jag stora förväntningar på mig själv, det var bara medalj som räknades. Banan passade mig bra och då det fanns fina omkörningsmöjligheter på långa sträckor längs banan så blev inte starten lika avgörande som den varit på de tidigare sprintloppen i år och det var tur för ut ur första kurvan låg jag inte bättre än 3:a men kunde sedan gå förbi enkelt och ta ledningen på den långa talan som kom därefter och därmed ta nästkommande lite kniviga högerkurva som förste man. Sedan var det bara full fart upp mot högsta punkten.

Efter att ha testat banan på morgonen så bestämde jag mig för att satsa allt upp till högsta punkten strax efter halva varvet och låtsas att målet var där, därifrån gick det svagt utför och jag hade fått en såpass stor lucka bakåt att jag kunde ta det lite lugnt nerför och igenom det tekniska partiet som följde för att därefter ha nog med kraft i benen för att kontrollerat ta hem segern.

SM Guld, SM guld, SM guld...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback