Nyvaken...

Ligger har i husbilen alldeles nyvaken och lyssnar på regnet som smattrar på taket, vädret har inte visat sig från sin bästa sida här i alperna sedan vi kom hit. Igår var det åtminstånde uppehåll då vi testade den första loopen av morgondagens tävling. Jag, Dick och Robin mötte upp de andra svenskarna (landslaget) Calle friberg, Mikael Flockhart, Jenny S och Emmy T på förmiddagen och drog iväg i samlad trupp, 35 km med 1300 höjdmeter blev det och då vi startar 800 möh så kommer vi en bit upp innan det går utför igen, runt 1800 möh blev högsta punkten igår och där uppe var det kallt, tur att man körde med långbyxor, långärmat och vindjacka!!!

Idag regnar det som sagt och imorgon har dom lovat 5 grader varmt (här nere i byn) och uppehåll framtill lunch, sedan ska det regna igen :-(

Loppet imorgon har ett annorlunda upplägg med tre tävlingsdistanser, medium = 35 km och 1300 höjdmeter, medium plus = 50 km och 2300 höjdmeter och extreme = 60 km och 3000 höjdmeter. Sedan har vi ju VM loppet som proffsen kör med 95 km och 4400 höjdmeter.

Det som är bra med mitt lopp och som jag inte varit med om innan är att jag kan välja tävlingsdistans under loppets gång, när jag kommer in för varvning stel och frusen efter första loopen imorgon så är chansen stor att jag går imål där...

Jag har inget att bevisa för mig själv och jag hatar att frysa men jag tänker ändå starta imorgon sedan får jag helt enkelt se hur vädret blir och bestämma mig utifån hur förhållandena blir...

En sak är iallafall säker, efter loppet åker vi söderut till värmen igen sen får vi se om vi kommer tillbaka för XC loppet nästa helg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback