Det går bra nu...

Har haft några makalöst bra innepass sedan hemkomsten från "Thairiket", det första var i söndags då jag körde en timme intervaller på vår lokala "velodrom" och lyckades
hålla pulsen en bra bit över senast uppmätta tröskel utan några som helst problem.
Dagen efter var det dax för "all time high" när jag slog rekord på mina 4x4 på trainern i garaget, både puls och watt slog i taket med en känsla att jag har mer att ge.
I tisdags blev det bara en halvtimmes lätt spinn på trainern för att hålla igång benen lite och igår var det då "velodromen" som gällde igen, körde 7 st 6 minutare med 2 minuters vila emellan och återigen bra puls och tryck men med en känsla av att det finns mer att ge.
Varför ger jag inte mer då om det känns så... jo, jag har ju redan bestämt mig för att hålla igen lite denna första vecka hemma och öka efterhand, nu har det nog ändå kanske blivit "lite" hårdare än tänkt men som sagt, jag har inte på något sätt sprängt mig och känslan jag har är nog att jag höjt både syratröskeln och syratåligheten i vinter och kan jag bara klara våren nu utan något bakslag så jävlar...

Det går undan i kurvorna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback