Veckan som varit...

Sitter här med min återhämtnings shake och njuter av känslan jag har i kroppen. Efter en intensiv tävlingsperiod som avslutades med en seger i söndagens sprint så valde jag att skippa billingeracet och ta en period av återhämtning och uppbyggnad inför nästa stora mål som är Borlänge tour 24-26 maj. Jag har tränat bra men ingen "toppningsträning" utan något längre pass ute på grusvägarna där jag jobbat mer på att få tillbaka drivet i benen än att jaga hög puls.

Jag har "syndat" lite också under veckan, det har grillats god mat och slunkit ner några kalla öl, lite sötsaker har bjudits och jag har inte tackat nej som jag brukar. Jag tror att iallafall för mig så är det viktigt att inte snöa in totalt på cyklingen utan tillåta mig någon vanlig vecka emellanåt för att hålla motivationen igång.

Känslan nu efter veckan som varit och helgens två grusvägs-distanspass på MTB:n är bra, motivationen är på topp, det känns som att drivet/trycket i benen börjar komma tillbaka och jag känner mig fräch och återhämtar mig snabbt efter passen.

En stor nytta har jag helt klart av herbalife24 sport nutrition produkterna som jag använder, nu när jag är lite mer medveten och har lite mer koll på hur mycket och vad jag äter så inser jag ännu mer hur "mycket för lite" jag fick i mig tidigare. Visst kan man äta riktig mat och få i sig samma saker men det blir en hel del måltider som ska både tillagas och ätas under ett dygn, det är ju inte bara att öppna skåpet och hitta nåt som är färdiglagat. För mig fungerar det utmärkt och är väldigt praktiskt & enkelt att komplettera med en shake/smothie några ggr/dag. Jag kommer även att testa de nya sportdryckerna Hydrate och Prolong under träning och tävling.

Om någon är nyfiket så finns info om alla produkter här www.herbalife24.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback