Omstart...

Äntligen lite uppehållsväder och dax att ta tag i träningen igen. Har varit en tung period sedan jag knäckte några revben och ett rejält bakslag för ett par veckor sedan gjorde inte saken bättre.

Det ömmar och "stramar" fortfarande men nu har jag ändå haft en ofrivillig off season på 6 veckor så nu får det vara NOG...
Har suttit på trainern några korta pass i veckorna som varit och de två senaste gångerna ökade jag på lite watt för att känna efter lite och väldigt förvånande så kändes det mycket bättre än vad jag vågade hoppas på och då körde jag ändå på högre watt än jag nånsin gjort förut.

Det kan nog vara så att jag cyklat lite för mycket timmar i år och kanske varit lite "övertränad" trots att jag egentligen borde vetat bättre...

Det nya upplägget blir i stora drag... mer varierad träning, nya styrkeövningar för benen, att vila helt när det är vilodagar.
Jag har ändå kört ganska varierat tidigare men inte tillräckligt tror jag, det gäller nog för mig att köra hårdare när det ska vara hårt, köra längre distanspass när det är distans och framförallt vila när det är vilodag...
På väg ut på en runda i morgondimman.

Uppe på höjderna vid ljushult...

Äntligen började solen lysa igenom och ge lite värme...

Kommentarer
Postat av: Hans

Fin "Rock garden" på tredje bilden. Klarar du hela?

2013-11-11 @ 15:38:38
URL: http://cykelbror.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback