Djungel äventyr...

Dagens planerade tre timmar inkl några varv på ett MTB varv i khao lak blev till slut ett fyratimmars djungel äventyr, Toy tyckte att hans varv runt huset var för enkelt och ville visa mig en annan stig. Vi fortsatte några kilometer söderut innan vi svängde av inåt land för att cykla in i en av de många nationalparker som finns i området. Normalt sett så kan man fortsätta leden efter att man nått den första toppen och göra en ordentligt lång rundtur, då får man passera två floder där man måste vada över. Nu är dock vattenflödena såpass höga så vi fick vända efter två timmar och ta samma väg tillbaka men ett nytt försök ska göras på andra sidan nyår, ska bara vänta in Dick och Robin först så att dom får vara med på detta äventyr. Måste också fixa en liten smidig ryggsäck så att man får med sig lite proviant, det kan bli en lång dag enl Toy...

Idag har jag shoppat också, två sadlar till min nya cykel. Jag behöver ju bara en men vill prova två olika modeller och den som jag inte behåller säljer jag till någon hugad spekulant. Bägge är lätta carbonsadlar men den ena har en liten "vaddering" och är något tyngre, vi får se vilken som är skönast.

På vår väg in i nationalparken...

Uppåt i regnskogen...

Då var det dax att vända tillbaka igen...

Den lättaste och hårdaste...

Den något tyngre...

Jag tror inte vågen stämmer 100% men betydligt lättare än originalsadeln på nya hojjen blir det iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback