Igång igen...

Ja då var jag igång igen med träningen här nere och som vanligt är man väldigt seg i kroppen, det är väl tidsomställningen och värmen som kroppen behöver några dagar att anpassa sig till. Normalt sett så brukar det ta 3-4 dagar sedan släpper det och allt blir som vanligt igen. 

Jag är också tillbaka i mitt thai upplägg med att träna utan frukost med bara ett par koppar kaffe som start på dagen och det tar ju också några dagar eller nästan en vecka innan systemet ställer om sig till att effektivt använda fett som bränsle. Sedan är det inga som helst problem att få energin att räcka till...

Idag blev det 1.45 tim i lugnt tempo och kommande två dagar blir också lugna pass bara för att acklimatisera sig. I morgon ca 2 timmar och på onsdag ca 3 timmar, sedan vila på torsdag och 3x15 min tröskel på fredag. På lördag hoppas jag kunna träna på helgens tävlingsvarv och på söndag är det race, ett klassiskt MTB xc race sägs det men jag har ingen säker info ännu så vi får väl se...

Lite halvmulet på morgonen gjorde värmen lagom behaglig...

En bra 1:a december...

Först en omelett och sedan yoghurt med frukt och nötter samt ett glas rödbetsjuice...

Fick en adventskalender med trisslotter av Madde så lite julkänsla har vi allt här också...

Kommentarer
Postat av: Bazka Johansson

Skriv lite om den nya cykeln och lite bilder på den!

Svar: Jag har med min gamla cykel hit så att jag har något att längta hem till 😃
Kjell Olsen

2014-12-01 @ 08:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback