The race is on...

Det var nästan så att jag gett upp hoppet om att åka iväg och tävla i helgen. Jag har mailat min kompis Wat som tipsade mig om tävlingen hela veckan och bett om mer specifik info men inte hört ett ord. Jag har googlat på cykelaffärer inom en tiomils radie från distriktet där tävlingen går och fått tag på telefonnummer till åtta butiker som jag ringt i hopp om att någon pratar engelska och kanske vet något om tävlingen, men utan resultat...

Men så plötsligt nu på eftermiddagen fick jag svar från Wat, en hyfsad beskrivning som jag tror leder mig rätt och nu känns allt mycket säkrare. Jag hämtar hyrbilen imorgon kväll och på lördag drar vi iväg jag och Madde.

Av erfarenhet sedan tidigare år så vet jag att man inte alltid kan vara 100% på vad som väntar men det skulle ju vara ett vanligt XC lopp och nu i mailet skriver Wat att det är fyra varv att köra så det verkar ju stämma denna gång, då får jag ytterligare en vecka på mig att komma igång innan det blir lite längre distanser såsom nästa helg i Phang nga  då det är ett långlopp som väntar...

Fick besök av den här krabaten imorse som irrat sig in bland husen. Jag lyfte självklart ut honom i djungeln igen, sköldpaddsoppa är ingen favorit...

Ett efterlängtat mail, the race is on...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback