07.00 och snart race...

Igårkväll åkte vi in till byn phato som ligger ca 10 km härifrån, det var matfestival som lockade plus att jag skulle försöka få mer info om tävlingen idag.

Man köpte ett skål med sked och en flaska vatten för 6kr vid ingången till festivalen sedan var det bara att gå omkring och äta från alla de ca 100 matstånden som bjöd på olika rätter och delikatesser från regionen. Det hela var mycket trevligt och det måste varit mist 40.000 besökare som trängdes runt matstånden i byn, mäktigt... och det var i stort sett bara jag och Alle som var européer...

Om tävlingen då ???
Jag var ute och letade lite på eftermiddagen med cykeln och följde de pilar och snitslar som fanns men efter en halvtimme vände jag då jag bara kom allt längre bort från byn. Det verkar som att det är ett långlopp trots allt men det var iallafall väldigt tekniskt och kuperat den delen jag körde. Den enda informationen jag fick senare på kvällen var att inskrivningen var nu på morgonen kl 0600-0800.

Jag förväntar mig vad som helst så blir jag inte överraskad vid start...

Snart blir det mat...

6kr, fyll på och ät så mycket du vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback