En kväll på altanen...

Sitter här under takfläkten på altanen och funderar på om dom som bor här nere permanent förstår att uppskatta vilket klimat dom har. Hemma är i stort sett alla utomhusaktiviteter beroende av att det ev är fint väder, visst kan man vara ute och grilla, bada, träna mm i dåligt väder men hur kul är det alla gånger?...och hur många gånger har man inte fått ställa in eller planera om någon aktivitet p.g.a dåligt väder.

Här är det bara bra väder, hela tiden...ska du göra något nu på torsdag eller nästa vecka eller nästa månad så behöver du inte ens tänka tanken om att det kanske inte går för att det är dåligt väder. Det är nu tre månader sedan det kom några droppar regn senast

Hemma säger dom att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Här behövs det knappt några kläder alls...

Nog filosoferat om vädret, jag hade ju tänkt köra backintervaller imorgon men jag ska nog köra något annat istället. Faktum är att jag har haft lite "känningar" av och till i bägge knäna sedan förra gången jag körde i backen och nu idag så känner jag av det igen. Jag har väl under ganska många år haft detta problem om jag överansträngt mig lite och kanske är det så att den backen är lite väl brutal för mina knän, hur som helst så tänker jag vara lite försiktig och så länge jag känner av problemet så avvaktar jag med den typen av träning. Det får nog bli mina vanliga "fyror" istället.

Hemma har jag gasolvärmare på altanen, här har jag takfläkt, aldrig är det lagom temperatur...😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback