Idag hittade jag ett litet"berg"...

Efter två hårda träningsdagar stod ett lugnare tvåtimmarspass på schemat idag. Jag  körde in mot takuapa och tog svängen runt lilla Amazonas, sedan upp mot "old takuapa" och vidare ut på småvägarna österut en stund innan jag kom tillbaka till "old takuapa" igen. Då plötsligt får jag syn på något högst uppe på en kulle, flaggor som vajjar i vinden från ett högt torn eller nåt, har aldrig lagt märke till detta förut och blir lite nyfiken. 

Letar mig fram genom bakgatorna mot foten av kullen och efter en kort bit så står det en snubbe på väg in i sin bil, jag pekar upp mot toppen och sedan på min cykel och med "teckenspråk" försöker jag fråga om det går någon väg upp och jodå, han pekar framåt och sedan till höger samtidigt som han säger nåt på thailändska. Jag fortsätter en bit och tar in höger men det slutar i en återvändsgränd alldeles vid foten av berget, ok då tar vi samma väg tillbaka och fortsätter en liten bit till och så provar vi nästa till höger. Det ser bättre ut och efter några hundra meter övergår underlaget till kullersten och det börjar branta till ordentligt, vägen fortsätter att slingra sig brant uppför längs bergssidan och efter ca 12 minuter i ett halvhårt tempo är jag uppe vid toppen. 
Det visar sig att det är någon speciell dag för Buddha idag och det jag såg nerifrån uppe på toppen är ett nytt Buddha tempel som tydligen ska invigas idag, därav alla flaggor på toppen som jag fick syn på där nere.

Tack Buddha, utan flaggorna hade jag aldrig hittat detta ställe och nu helt plötsligt efter fem vintrar här så har jag ett litet "berg" bara en halvtimme hemifrån som jag kan köra backintervaller i. Om jag kör riktigt hårda intervaller så skulle jag tro att tiden hamnar någonstans runt åtta minuter/intervall  så från att inte haft någon bra backe alls att träna i så har jag hittat ett "litet" berg klättra i...

Märkte när jag kom hem att det var nåt skit på kameralinsen därav lite suddiga bilder, åtgärdat till nästa gång.

Lågt där uppe bland träden ser jag nåt...

Riktigt bra backe att träna i...

Thailändsk gatsten...

Det var detta jag fick syn på därnere...

Inte jättehögt men helt ok backe att köra intervaller i...

Från en annan vinkel på väg hem...

Jag som tränar mest på vägen för att undvika just sånahära...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback