Idag var det nära...

Jag var ombytt och klar när jag kom till insikt om vad jag höll på med, ut och träna på en planerad vilodag bara för att jag är peppad till tusen, nja... Ingen bra ide trots allt kom jag på och fick snabbt på mig badbyxorna istället och hoppades att ett dopp i poolen skulle svalka av min träningshets lite...

Det är jäkligt lätt att det går överstyr när det går bra och den riktiga säsongen har ju inte börjat ännu på långa vägar så nu gäller det att planera bra och framförallt följa en långsiktig plan. Jag har därför gjort lite förändringar framigenom, framförallt pga att jag kört och kommer att köra bra många fler race än vad jag först planerat här nere. 

Race är riktigt bra träning men nu börjar jag bli lite orolig för att jag är i form alldeles för tidigt och därför kommer jag att göra följande upplägg. Jag ska köra de tre tävlingar som följer nu dom kommande tre söndagarna och det innebär även en hel del högintensiva träningar däremellan. Därefter tar jag en riktig lugn vecka och sedan backar jag ner ett steg och lägger in några veckors grundträning igen med lugna distanspass och inga hårda intervallpass för att börja om igen med den svenska "toppningen" lite senare än jag först tänkt. Jag har en riktigt bra grund att bygga på och börjar jag "dra på" ordentligt igen först i början av Maj så hoppas jag att jag orkar hålla i hela svenska säsongen också...

Imorgon väntar 15 minutare, på onsdag blir det backintervaller och på torsdag 3 timmar distans. På fredag lite aktiv vila på cykeln för att inte stelna till inför racet, på lördag testas banan
och på söndag är det dax igen...


Lite mer organiserat på nästa race, har hittat både vägbeskrivning och banprofilen på nätet, me like...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback