Lite mer om racet på söndag...

Hittat lite mer info på ett thailändskt MTB forum...


Här håller dom på att bygger upp start och målområdet inför helgen, det är upp & ner på kullen i bakgrunden som banan slingrar sig...

Nedan lite kryptisk information om de olika klasserna som finns, jag ska försöka att göra en enkel översättning under bilden.
Överst i blått är "PRO" klassen, från 18 år. Sedan under i rött kommer A klasserna som är tävlingsklasser och här ser jag att den äldsta tävlingsklassen på söndag är H-40-49.
Därefter har vi alla B klasser som kan jämföras med sportklassen hemma fast den är indelad i åldersgrupper. Sist kommer sedan C  klasser som jag tror är de yngsta ungdomsklasserna.

I mitten med lite tjockare lila text vet jag inte vad det står men sedan strax under i väldigt finstilt står det något som jag misstänker bekräftar vad jag hört tidigare, just att för "PRO" klassen så är det ett UCI race och det innebär isåfall att jag kommer att stå över start i denna klass och istället tävla i A - 5 som är H-40 klassen på söndag.

Sist lite information om prispengar, i PRO klassen börjar det på 15000 bath till segraren och faller sedan snabbt ner till 5:e och sista pristagare. Alla A-klasser har också 5 pengapriser med 2000 bath i förstapris och ner till 500 bath för 5:an.
Även B-klasserna har penningpriser vilket ju är väldigt generöst.

Jag har inte känt någonting i knäna sedan igår på morgonen, jag kör med tigerbalsam på nätterna och har valt att inte köra på för hårt nu fram till tävlingen, igår körde jag ju långt & lugnt och idag blev det två timmar med några inlagda 30 sekunders fartökningar, inte på max men tillräckligt för att få upp pulsen och flåset lite så att jag inte "soffar" ner mig totalt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback