Dagen efter...

Jag är lite "bakis" från gårdagens vilodag, jag tog en massage och vilade som sagt från träning igår och det kändes idag när det var dax att dra på igen. 3x15 minuter tröskel kändes riktigt tungt, framförallt i baksidan av låren var jag riktigt stum och öm och det beror troligtvis på den hårda massagen jag fick igår. Massören kände att jag var stel på baksidan av låren och jobbade lite extra där för att mjuka upp lite och det gjorde säkert lite nytta, men inte att det märktes idag iallafall...

Jag brukar faktiskt inte vara så pigg dagen direkt efter en massage och vila, det är som att den "gamla" kroppen behöver en dag att värma upp på innan det känns OK igen. 

Den som är uppmärksam har säkert sett att jag gått ner från fyra till tre 15 minutare och istället lagt till 5 st 30 sekunders högkadensintervaller som avslutning på dessa pass. Syftet är att jag vill bli bättre på att klättra och jag tror att med högre kadens kan jag bli snabbare uppför och då är dessa intervaller ett första steg på vägen åtminstånde i lite kortare backar typ de vi har hemma i Sverige.

En annan typ av backe jag skulle vilja testa är en backtävling som går uppför Thailands högsta berg, det blir nog inte av nu i vinter men den tävlingen går för 7:e året nu så jag hoppas den fortsätter några upplagor till så att jag får chansen ett annat år.

Något att bita i...

Fina vyer från hojjen...

Dagens outfit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback