Det blåser...

Ja, det blåser kraftigt här i Thailand för tillfället, i norr är det kalla nordanvindar som ställer till det. Befolkningen fryser och det pratas om snö uppe i bergen. I Bangkok blåser det politiska vindar från alla håll, det är utlyst undantagstillstånd i vissa provinser och dom värsta pessimisterna pratar om inbördeskrig och militärkupp...

Här nere hos mig blåser det motvind vart jag än cyklar, idag blev det 3 1/2 timme i motvinden och det har aldrig under mina år här blåst sådana vindar som i vinter och även här i söder är det lite kallt (svalt) på kvällar och tidigt på morgonen. Det är nästan så att jag fryser lite om tårna under de tidiga morgontimmarna under täcket och då har jag INTE ac: n på...

Det är ju så att man börjar undra lite vad det är frågan om egentligen...

Mycket blåsigt för tillfället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback