Etapp 1 klar...

Fy fan vilken dag, det blev jobbigare än vad jag räknat med. När det var tio mil kvar så kom den förbannade motvinden från ingenstans och det som hade gått så lätt från början blev nu betydligt tuffare. När jag väl var framme vid guesthouset så hade jag cyklat effektiv tid i 7 timmar exklusive  några snabba stopp för vätskepåfyllnad, att äta något hann jag inte eftersom jag ville hinna att ordna med mitt visa innan dom stängde gränsstationen. När jag stod och checkade in fortfarande oduschad så hade jag 40 minuter på mig, snabbt ringa taxi och ännu snabbare in i duschen och medan jag torkar mig ropar dom att taxin är där.

Stressigt värre bär det iväg ner till båten som ska ta mig till Burma t.o.r och när jag väl kommer dit i absolut sista sekund så håller dom båten åt mig medan jag "stämplar" ut i gränsstationen.

Nu är jag tillbaka i Thailand igen och sitter här kl 17.20 lokal tid och äter mitt första mål mat sedan frukosten kl 06.00 imorse och 7 timmar på cykeln.

Just nu är jag inte så jättesugen på att cykla hem imorgon igen...

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och tack & lov har jag inga tider att passa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback