Lugn början...

Ja då var man igång igen med träningen och det är nu det svåra kommer, att hålla igen...

Denna veckan är den första återhämtningsveckan i min träningsperiodisering sedan jag kom hit och det är svårt att låta bli cykeln när solen skiner och man är sugen men det är nog bäst att jag tar mig i kragen och följer planen för det blir tufft framigenom... 

I december cyklade jag 45 timmar med en långsam ökning av intensiteten hela tiden, tidsmässigt låg jag ungefär lika alla veckor men nu ska jag alltså bara cykla 6 lugna timmar denna vecka för att sedan öka på både tidsmässigt och hårdare varje vecka och när januari är slut så ska jag ha "bockat" av över 60 timmar totalt med div olika cykelpass om jag ska följa planeringen. Sista 10 dagarna blir det mycket fokus på distans då jag dels kommer köra några pass med ett gäng triathleter från Phuket som är här på träningsläger, jag ska dessutom upp till Ranong (gränsen Thailand/Burma) för att förlänga mitt visa och dit tänkte jag cykla med en liten "rygga" på ryggen ca 40 mil t.o.r för att ordna med detta, jag har planerat en övernattning i Ranong så där blir det ju två 20 mila pass. Det blir också några långpass här hemma mellan dessa två "träningsprojekt" och dessutom mitt i allt detta så ska jag köra ännu ett långlopp på MTB ca 120 km i phang nga den 26 januari.

Racet i phang nga ser jag mycket fram emot även om det inte ligger helt optimalt i träningsplaneringen, jag lär ju vara ganska sliten där i slutet av januari men tack vare att jag får till några riktigt långa distanspass helgen innan och i början på veckan med triathleterna och jag cyklar till Ranong först efter racet så har jag lyckats planera in en vilodag och ett kortare distanspass dagarna innan så det kanske finns lite "krut" i benen ändå när det blir dax.

Min "profil"...

Skönt med lite sällskap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback