Same same but different...

Ja, "same same but different" är ett uttryck som används ganska ofta här i Thailand och så kan man nog sammanfatta min träning idag. Jag kände direkt imorse att det är något som inte stämmer med känslan i kroppen, öm i musklerna och slemmig i luftvägarna men ändå inte som om jag vore sjuk, sovit dåligt har jag gjort också...

Jag hoppas det är en kraftig reaktion på den hårda massagen jag fick i förrgår, jag har varit med om detta förr då en ordentligt hård massage kan ge en massa "slagg" i kroppen som det tar några dagar att rensa bort. Den dåliga sömnen får jag skylla på att det är fullmåne...

Därför bestämde jag mig att för första gången nu på 7 veckor ändra i träningsplanen och i stället för 10x4 minuter tröskel som var planerat så fick det bli en lugn runda på strax över 2 timmar där jag med lätta växlar försökte spinna bort den värsta seghetskänslan. När jag nu ändå tog det lugnt så passade jag dessutom på att med mobilkameran i högsta beredskap göra en liten bildkavalkad från dagens tur för att visa hur fint det är att cykla här.

Jag fick iallafall cyklat en sväng vilket ju är "same same" fast kanske inte som jag tänkt vilket ju blev lite "different", nu är det väl bara att vänta och se hur det hela utvecklar sig. Jag har ingen lust att bli sjuk nu...

Ut ur byn fick jag lite draghjälp en stund...

Efter 5 km ligger jag ett "halvhjul" före...

Efter ca 10 km passerar jag genom Takua pa...

Efter ca 12 km...

Ca 15 km i utkanterna väster om old Takua pa...

20 km, nu ser man ända bort till bergen i khao sok nationalpark...

25 km, gummiträdsplantage...

Ännu mer gummi...

Små betongvägar ute på landsbygden...

Ca 30 km, på väg igenom old Takua pa österifrån...

In på lite grusvägar som omväxling...

35 km och vägen blir allt mindre...

40 km, ut på asfalten igen, skönt med lite skugga från träden...

50 km, på väg söderut mot pakweep...

Plötsligt möter man en elefant...

55 km, inte långt kvar hem nu, sista halvmilen längs med kusten norrut mot ban Bang muang där jag bor...

Kommentarer
Postat av: Håkan Hjort

Hej!

Ser allmänt trevligt ut!
Lite så att man längtar till sommaren :-)
Här i Harads / Norrbotten så är det -28 grader så min cykeltur denna dag blir nog endast 45 minuter på trainer.
/Håkan
ps. Jag kommer att köra några XC lopp i sommar i H50 så vi lär ju träffas.

2014-01-16 @ 18:29:21
URL: http://www.niac-photo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback