Söndagsdistans med fika...

Idag var det då dax för veckans distanspass med tillhörande fikastopp. Jag cyklade som vanligt iväg imorse utan frukost och redan från första tramptaget såg jag fram emot fikastoppet i khao sok.

Solen gick precis upp över trädtopparna när jag gav mig iväg och till en början höll jag mig på de små slingrande vägarna upp förbi "old Takua pa" innan jag kom ut på road 401 upp mot khao sok, den vägen är lite större men trafiken är lika gles som på de mindre vägarna, dessutom är det ju söndag idag så det var inte många bilar jag mötte på dagens tur.

När jag väl satt där på fiket kunde jag ännu en gång konstatera att det är väl värt 2 timmars cykling enkel väg för att få äta en sådan macka...

Sedan var det bara att ta sig hemåt igen och lite tufft var det allt, mest beroende på värmen då solen stod som allra högst sista timmen av passet, blev faktiskt lite nervös över hur det ska gå sista veckan i januari då jag har två 20 mila pass i rad inplanerade.

Den dagen den sorgen, nu är det ryggläge som gäller...

Iväg tidigt i morse...

Först småvägarna...

Sedan den lite större road 401...

Vi närmar oss "vildmarken", se upp för elefanter...

Upp däröver ska jag...

Ner i dalen på andra sidan...

Äntligen framme...

Efterlängtad fika...

Svettigt på vägen hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback