Vo2max...

Kände mig fortfarande stum i benen när jag vaknade imorse men bestämde mig ändå för att försöka blåsa ur kroppen ordentligt idag. 10x60 sekunder max med två minuters vila emellan varje och efter de första två så började det faktiskt släppa lite, inte så att jag blev piggare precis men seghetskänslan försvann och ersattes istället av den där sköna känslan när det svider i benen men man bara kör på ändå...

När jag kom hem så körde jag även igenom mitt yoga och core program men jag hoppade över styrkeövningen för benen för att inte stumma till direkt igen nu när det äntligen känns lite bättre än det gjort de två senaste dagarna.

Imorgon blir det ett lugnare återhämtningspass på ett par timmar för på söndag och måndag blir det långdistans med ett gäng triathleter som är här på träningsläger, ska bli kul med lite träningssällskap igen och om dom som är med på årets läger är lika vassa som förra årets deltagare som jag också tränade ihop med så kan det lite kämpigt eftersom jag kör MTB och alla andra racer eller tempohojjar...

Så här ser jag ut efter 10x60 sekunder max...

Nu ska gräsmattan få en omgång med vattenslangen, det är extremt torrt här denna vinter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback