Säg hej till Daniel...

Daniel Amby är en kille jag lärt känna efter att vi setts några gånger på cykeltävlingar i Thailand. Han bor på Phuket sedan 8 år och cyklar mestadels landsväg men också lite MTB  när tillfälle ges. 

Häromdagen sprang vi på varandra nere på stan då det visade sig att han är hemma i Sverige några veckor och hälsar på föräldrarna som bor i Ulricehamn. Han berättar att han har med sig racern och gärna hade kört någon cykeltävling om det gått men då han ringt och försökt få köra i burseryd fått avslag med motivationen att då han inte har svensk licens så är det bara sportklassen som gäller.

Inte så kul kanske för en kille som tränar ca 18-20 tim/veckan och vinner elittävlingar i Thailand...

Jag ska ju upp till Rättvik och köra långlopp berättar jag och det finns plats i husbilen om du vill med. Efter lite fix så fick vi tag på en lånehojj och nu sitter vi här i solen vid tävlingsområdet och laddar inför imorgon.

Igårkväll efter en lång bilresa cyklade vi första halvan av banan och förutom ett riktigt lerigt och blött "skitparti" på någon km strax efter vidablick så var resten av banan kanonfin. Imorse cyklade vi andra halvan och den var ju ännu finare, den klart finaste långloppsbanan hittills i år tycker jag.

Det ska bli riktigt kul att tävla imorgon, trots en grymt jobbig startsträcka uppför vidablick och efterföljande "träsk" ser vi båda fram emot morgondagen...

Säg hej till Daniel...

Från dagens runda...

Jäkligt fina stigar mot slutet...

Kan inte bli bättre...

Snabbt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback