Första halvlek...

I helgen var det första helgen på länge som jag inte varit iväg och tävlat och likaså blir det under midsommarhelgen, skönt att bara vara hemma ett tag och hinna med lite annat även om jag tränar en del förstås. Veckan efter lida loop blev det ganska många och långa timmar på cykeln och jag var allt både lite sliten och trött redan i lördags när jag var i Alingsås och testade långloppsbanan och under söndagens distanspass kändes det ännu tydligare att det varit en tuff vecka.

Igår vilade jag och idag har jag kört 4st 8 minuters intervaller i tävlingstempo på "knallestensvarvet" här i närheten. Imorgon är det onsdag och prognosen visar sol och varmt väder och då cyklar jag ut till viared för att vara med på protour som imorgon är en traditionell linjeetapp, 67 km landsvägsträningstävling på en MTB plus ca 20 km transportcykling för att komma dit och hem igen, det blir ett bra pass det...

Om man nu ser den här treveckors tävlingsfria perioden som halvtidsvila så ser planen för andra halvlek ut såhär.
29 juni ränneslättsturen
6 juli mörksuggejakten
18-20 juli SM MTB XCO + XCE
27 juli SM MTB marathon
2 aug grenserittet Norge
9 aug Helterittet Rjukan Norge
16 aug cykelvasan (om jag får tag på en startplats)
25 aug MTB Masters VM Lillehammer 
30 aug bockstensturen
20 sept västgötaloppet
28 sept Merida MTB marathon Danmark

Jag tror nog att jag förtjänar att vila både midsommarafton och midsommardagen innan jag kör igång andra halvlek, eller...

Det rullar på...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback