En riktigt fin tur...

Idag hängde jag på ett stort gäng lvg cyklister på en liten distansrunda, inte jättelångt men 3,30 tim blev det i ett underbart vårväder och idag fick min helstela MTB visa vad den gick för i konkurrens med alla racerhojjar.

Första 2,30 tim gick i ett hyggligt distanstempo men sista timmen blev det race, och då menar jag inte jämn snabb fart utan det stöttes konstant och körningen kan väl närmast liknas med sista 20 km på vilken vårklassiker som helst. Från början var vi säkert närmare 30 pers som gav oss iväg och när det var ca en mil kvar satt jag med i tätgruppen på 4 man men här tog det stopp, visserligen är min nya stela hojj blixtrande snabb men det är trots allt en MTB och en liten skillnad blir det när det blir riktig attackcykling med racercyklar.

Sista milen rullades hem i lugnt tempo och jag är väldigt nöjd med känslan i kroppen idag, det kändes mycket bättre än vad det gjort senaste dagarna och blir det inget bakslag imorgon av detta pass så är jag helt klart på G igen...

Jag glömde ta kort när vi var samlade hela gruppen så det fick bli ett på mig själv ensam på väg hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback