Dagens träning...

Platsen för dagens "all in" intervaller blev backen upp på gamla gässlösa soptipp. Då jag haft stora problem med att få upp pulsen senaste månaden så var huvudmålet idag just högsta möjliga puls framför ett visst antal intervaller. Jag skulle ge allt så fick det bli så många ggr det blev helt enkelt...

Jag började med 20 minuters ordentlig uppvärmning och sedan körde jag igång, det blev totalt 5 st 1-minuters all in uppför backen och mjölksyran sprutade varje gång kan jag säga. Jag var helt slut och hade inte kunnat köra minsta lilla hårdare men pulsen kom ändå aldrig över 140 slag, 138-139 på dom fyra första och sedan 140 i den sista urladdningen då jag hängde över styret och skakade efteråt. Noterbart är att enda gången i vår som pulsen visat normala värden var andra dagen i Varberg då jag gick imål med en snittpuls på 152 efter en timmes race...

Jäkligt konstigt fenomen det här, jag har frågat en del om pollenallergier kan påverka pulsen såhär och jag har fått lite olika svar. Dålig syresättning borde innebära högre puls säger någon medan andra bekräftar just mitt problem. Jag får inte svårt att andas utan blir slemmig och irriterad i luftvägarna. Om det finns någon därute som har erfarenhet av detta så dela gärna med er till mig. 

Hursomhelst så åker pulsklockan av styret för ett tag nu och jag får förlita mig på känslan istället för såhär vill jag inte ha det, det blir bara negativt i längden...

Min 1-minuters backe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback