På den 4:e dagen...

Idag är det 4 dagar sedan jag så grovt misshandlade luftrören när jag körde Dalsland xc att både söndag och måndag fick bli vila och återhämtning...

Igår försökte jag mig på ett trainerpass i garaget men
jag kände omgående att jag fortfarande var irriterad i luftvägarna när andningen blev för intensiv så jag lade mig på en lite lagom nivå och körde 4 st 10 minuters intervaller utan att anstränga lungorna allt för mycket. 
Nu idag har jag precis avslutat ännu ett trainerpass och äntligen känns det som att det börjar gå åt rätt håll, jag körde 4 st 4 minutare bestående av 8 st 20/10 sekunders hårdkörning/intervall.

Det kändes väl fortfarande lite i lungorna men betydligt mindre än tidigare så idag kunde jag kräma på lite mer, inte max men tillräckligt hårt ändå för att det skulle bli ett hyfsat bra vo2max pass så nu håller jag tummarna för att det blir bra till helgen och Billingeracet.

På lördag är det dax igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback