Tidig morgon...

Gick upp extra tidigt imorse för att dels hinna med en liten rastning av hunden men framförallt för att få en stund med mig själv, morgontidningen och några koppar kaffe innan det planerade distanspasst skulle bli av. Det var utlovat uppehållsväder enl prognosen men inne på andra koppen kaffe så smattrade regnet bra kraftigt på verandataket utanför fönstret så nu sitter jag här och våndas, det hade varit jäkligt skönt att få några timmar utomhus på cykeln men jag är en riktig vekling när det handlar om att cykla i skitväder och jag kommer med all säkerhet få mina mil senare i vinter så därför blir valet ändå ganska lätt att göra.
 
Det får helt enkelt bli ett längre trainerpass i källaren istället och med längre menar jag kanske upp mot två timmar sedan får det vara bra. Vill bara ha ett lättare fettförbränningspass idag för imorgon väntar hårdkörning inne i Ryahallen igen. Två timmar är länge nog på en trainer men med datorn framför näsan och några inspirerande cykelfilmer så ska det väl gå bra. Jag ska ju köra SM i cyclocross om exakt en vecka så jag får väl börja med den senaste filmen från "SVENNESS".  Filmerna i denna serie är en fantastisk skola i konsten att köra cyclocross, åtminstånde i teorin och i brist på praktisk teknikträning inför nästa helg så är väl att studera dessa filmer den näst bästa förberedelsen jag kan göra...
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback