3x20 minuter...

Har just avslutat dagens cykelpass, två timmar grusväg varav 3x20 minuter pulshöjare. Första 20:an högt i zon fyra, andra lite lägre i zon fyra och trean blev en "sweetspottare" högt i zon tre. Nu är veckans nyckelpass avklarade och imorgon väntar en vilodag, på lördag ska jag ut och sprätta lite kort för att väcka kroppen och på söndag blir det äntligen tävlingspremiär på hemmaplan.

Jag ska köra Kalvarundan strax utanför Alingsås som är ett ovanligt kort "långlopp" med sina 50 km. Men det gör väl ingenting egentligen att det är lite kort, det blir nog jobbigt ändå så här i början på säsongen...

Tog en sväng förbi min hoppsten på hemvägen, jag måste ju lära mig flyga någongång så det är väl bara att öva på. Den är inte hög men så är jag inte så kaxig heller så vi passar nog bra ihop, stenen och jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback