Framsteg...

Jag har gjort bra framsteg gällande löpningen fick jag erfara idag på mina 4x4 minuter vo2max intervaller, jag inledde med samma lutning och fart som senast men idag gick det för lätt och jag kom inte upp riktigt i puls som jag ville på första intervallen. Det blev till att öka på både hastighet och lutning för att det skulle bli tillräckligt jobbigt. Ett bra formbesked...

Efterföljande styrketräning kändes också bra och jag ångrar inte en sekund att jag lagt till både löpning och styrketräning i programmet, både som regelbundna inslag men också som ett bra alternativ när det är skitväder ute. Jag märker redan att det gör stor nytta och det är både roligt och motiverande  med annat än bara cykelträning.

Imorgon är det vila och på tisdag väntar premiären för Rya Åsars MTB tour, vår nya lokala träningstävlingsserie, prognosen visar regn och bara några få grader varmt men jag hoppas det ändrar sig tills dess, det är ju några dagar kvar och ruskvädret som skulle dragit förbi idag har ju uteblivit. Jag lever på hoppet så vi får väl se fram på tisdagskväll om det blir något deltagande från min sida...

Bra intervall löpning idag...

Efter lite justering av fart och lutning blev pulskurvan bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback