Slappa dagar...

Äntligen semester, på riktigt... Direkt efter SM bar det ju iväg till Polen och trots att det var under semestern så var det ingen riktig semester att tala om. Inte om man ska sammankoppla ledigheten med återhämtning och vila iallafall. Hem därifrån och direkt upp till finnmarksturen för att både jobba och cykla och det är först nu denna vecka som det inte står något speciellt på schemat. En sista semestervecka med bra väder då jag bara gör vad som faller mig in, cyklar när jag känner för det, vilar mycket och laddar batterierna inför nästa vecka då det blir jobb igen.

I måndags tänkte jag att jag skulle börja sista semesterveckan med en Thaimassage, kroppen kändes fortfarande rätt sliten efter all cykling de senaste veckorna. Thaimassagen skiljer sig ju lite från traditionell massage såtillvida att dom använder både armbågar, fötter och knytnävar för att "trycka ur" spänningar ur kroppen. Idag torsdag är jag fortfarande rejält mörbultad efter behandlingen, men jag vet ju att det beror på alla slaggprodukter som ska ur kroppen så det är väl bara att acceptera...

Det blir alltså ingen cykelvasa för mig i år, förra året var första gången jag körde och jag tycker det räcker med det. Lång resa och dyr startavgift för 90 km grusvägsrally, been there done that säger jag.

Istället blir det en lång uppladdning inför bockstensturen 5 september och långlopps SM helgen därpå, säsongen här hemma avslutas med västgötaloppet sista helgen i september och sedan siktar jag in mig på den säsong som lockar mest, den i Thailand...

Bild från en av vilodagarna förra vintersäsongen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback