Tjyvtjockt...

Jag har mått lite tjyvtjockt några dagar nu, inte jättesjuk men seg och ont i kroppen samt irriterad och tjock i halsen. Senaste träningen gjorde jag i torsdags och sedan dess har jag vilat och hoppats på att det ska kännas bättre. Tyvärr känns det fortfarande som en förkylning som satt sig nere i halsen istället för i näsan, tungt att andas, slemmig och allmänt orkeslös. 

Jag har missat bockstensturen de sista två åren på grund av sjukdom så jag hoppas verkligen att det vänder nu för jag har sett fram emot att få köra loppet, det var bra många år sedan senast...

Det gick ju med blixtens hastighet att sälja min cykel och en ny ram är redan beställd, på måndag ska jag kolla upp lite vilka komponenter som finns tillgängliga för leverans, jag har mina önskemål men tillgänglighet och pris har ju en viss betydelse. Jag står helt utan "fincykel" nu så jag vill inte vänta allt för länge på nya delar.

I absolut värsta fall får jag låna grabbens cykel, dvs min gamla allebike att tävla på sista racen men den 12:e november drar jag till Thailand för övervintring och dit måste jag ha med den nya hojjen. Det kan tyckas länge dit men veckorna går fort så jag hoppas att jag får till det som jag tänkt och att det inte blir allt för långa leveranstider på delar till nya cykeln...

Det blir ett spännande bygge på en 2016 års specialized epic sworks ramsats...

Efter regn kommer sol, hoppas förkylningen släpper snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback