Bang niang market...

Igår eftermiddag var det dax för marknad igen fast denna gången nere i Bang niang, jag skulle ju ändå ner till Khao lak för att träffa Toy och gå igenom lite anmälningar till race framöver och då passade ett stop på marknaden ganska bra in i planen.

Det blev lite shopping och en tidig middag innan vi åkte vidare mer till Toy. Det är till stor hjälp att känna lite folk som cyklar när det gäller att få info om tävlingar och hjälp med att anmäla sig. För några år sedan kunde man bara dyka upp och anmäla på plats men det blir mer och mer datoriserat även i Thailand och till många tävlingar måste man numera både föranmäla och betala för sig via nätet.

Programmet utökas och ser i dagsläget ut som nedan.

13/12 MTB marathon 65 km i khok kloy. En tävling jag vunnit två ggr förut

10/1 samui xc på koh samui, en mycket välorganiserad och fin tävling där vi tog en trippel förra året jag, Dick & Robin.

17/1 tour of Takola, MTB marathon 85 km med start här i grannbyn. På detta race kommer jag köra i H-40. Detta för att det är bara Elit, H-30 och H-40 som med gemensam start kör över berget i khao sok och där slåss om ett bergspris. Inte för att jag tror jag har någon chans på den tröjan men det är kul att vara med och köra i det enda någorlunda riktiga "berget" här i närheten, vi ska upp två ggr för passet och varje klättring är åtminstånde 20 minuter lång så lite bergskänsla blir det ju. Däremot tror jag att jag kan vinna H-40 klassen om jag har en bra dag, det gynnar mig att eliten är med och håller tempo så vi får väl se om jag kan toppa mig till detta race.

I slutet av januari går ett MTB marathon i Phang Nga en dryg timme härifrån, ett race som jag också vunnit ett par ggr tidigare.

20 februari går ett race uppför Thailands högsta berg norr om Chiang mai, 5000 platser tog slut på några timmar när dom släpptes men mina "kontakter" försöker fixa en startplats till mig. Detta race står högt på önskelistan så jag håller bägge tummarna för att jag ska få en startplats.

Det kommer att dyka upp fler race i kalendern längre fram men nu är åtminstånde de kommande sex veckona spikade...

Vi handlade med oss lite grönsaker hem från marknaden...

Alltid kul att kolla in utbudet av varor...

Ett tak fullt med skärp...

Barnen är med på jobbet...

En planta har slått rot mitt i gångstråket och självklart har den lika stor rätt som oss att vara där...

En tidig middag på ett av stamhaken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback