I väntans tider...

Gokväll på er, vilodag och inte allt för mycket har hänt. Putsen måste torka ytterligare nån dag och materialet till taket på utbygget är försenat så här går jag mest i väntans tider för tillfället.

Imorgonbitti är det träning igen, sista hårda passet på ett tag. På lördag börjar en period av distansträning och redan på söndag blir det en riktig långtur med Martin och Siam biketours, få se om vi knäcker 15 milagränsen. 

Imorgon ska jag också ner till immigration office i phang nga för att få ett intyg som bekräftar att jag har en fast address här i landet, annars kan jag inte registrera motorcykeln i mitt namn. Jag har snart lagt ner två hela dagar på att få ordning på alla papper men det är inte lätt alla gånger i ett land där myndigheterna fullkomligt älskar pappersexercis och dessutom vill ha både livrem och hängsle i form av så många kopior på allt att dom själva inte vet vart dom ska göra av alla papper efteråt. Datorer ?? jo det har dom på alla kontor men jag tror inte nån vet hur man använder dom...

Dagens finfika...

Vårt husdjur, en gekködla som håller rent från småkryp...

Närbild...

Låtsasfågel...

Nån skvätter vatten uppe på pumphustaket...

En  riktig fågel som tog sig ett bad i vattenrännan...

Vy från liggande ryggläge i hyddan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback