Khao sok...

Dagens träning blev återigen ett längre distanspass efter ett par dagars korta pulshöjare. Jag mötte upp ett lokalt gäng cyklister en bit utanför byn där jag bor och vi gav oss iväg upp mot khao sok för att känna på klättringen som är med på racet den 17: e januari.

Efter mina två hårda dagar hade jag väl tänkt mig ett lugnare distanspass idag men grabbarna började dynga lagtempo direkt så det var bara att hänga på även om benen var lite morgontrötta inledningsvis. Väl framme vid klättringen var man ordentligt uppvärmd och jag tänkte att det är väl lika bra att känna in stigningen på allvar, jag lade mig på tröskelpuls plus nåt slag strax däröver och blåste upp för berget utan att slå av på farten förrän jag väl var uppe. Det kändes ju såklart att jag tog i men inte så mycket som pulsmätaren visade och med två tuffa dagar i benen är jag mycket nöjd över hur jag tog mig upp för berget, får jag bara ladda upp ordentligt när det blir dax så ska det mycket till för att ställa av mig, även för "ungtupparna" som ju startar samtidigt och kanske kan jag vara med i matchen om bergatröjan. Kommer dom bästa elitåkarna så har jag ju självklart ingen chans men det är inte alltid dom dyker upp så i mitt eget huvud är det inte avgjort i förväg, inte på långa vägar...

Hemmagjort cykelställ i bambu...

Gänget som var med...

Upp över bergspasset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback