Kramat ur det sista...

Nu har jag nog kramat ur det sista ur kroppen för denna gång känns det som. Av de senaste tio dagarna har jag tränat nio, 29 timmar har jag fått ihop under perioden och alla pass har utförts på fastande mage, två kortare stenhårda intervallpass och resten rena distanspass men där ett par varit hårdare har tagit ut sin rätt, precis som planerat...

Idag på morgonens 4 timmarspass kände jag för första gången att kroppen börjar protestera. Sega ben, förhöjd puls, krampkänningar och ett pass där jag fick fylla på vätska två ggr i mina två flaskor för att inte vägga. Sex cykelflaskor och en halvliter Cola har jag aldrig behövt på denna runda förut.

Nu lyssnar jag på kroppen innan det blir försent och inleder nästa fas med några lugnare dagar, imorgon ska jag bara rulla lite lätt med Madde och sedan blir det två vilodagar på raken. Den 2 januari kör jag igång igen med kortare intervallpass och hoppas sedan på en fin formtopp lagom till samui xc den 10 januari...

Fyra pers blev vi imorse varav en svensk bosatt i Schweiz som är här på semester...

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Skönt med vila efter en intensiv träningsperiod.

Svar: Ja nu ska jag invänta den goa känslan som kommer efter några dagars vila 😃
Kjell Olsen

2015-12-29 @ 09:52:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback