Tränar på...

Tre timmar distans blev det igår, först 90 minuter med Madde sedan 90 minuter själv då jag höjde kadensen för att få lite variation på just trampfrekvensen. För övrigt lugnt och lågt i zon hela passet, är det distans så är det...

Imorse kördes 3x15 minuter sweetspot och här känns det inte riktigt som det brukar, jag får verkligen kämpa för att ligga i zonen och att gå upp och köra i zon fyra som när jag är i bra from är inte att tänka på för tillfället.

Imorgon väntar veckans sista hårda pass innan lördagens vilodag, 4x4 minuter vo2max och då ska jag ladda på med en grötfrukost för att se om det är låg energinivå som är boven i dramat. Det har funkat bra förr om åren att träna "low" och tävla "high" men det är väl inte fel att testa och se om det känns bättre med lite gröt i magen...

Madde redo inför gårdagens tur...

Årets första elefantmöte...

Lite stigcykling...

Gött med lite skugga under bladverket...

Uteduschen kommer ofta till användning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback