Uppe med tuppen...

Jag vet inte vad det är som gör det men här nere vaknar jag mycket tidigare än hemma och det går bara inte att ligga kvar i sängen även om jag skulle vilja. Imorse gick jag upp i gryningen och tog en kopp kaffe i "hyddan" samtidigt som naturen vaknade upp runtomkring, fåglar börjar kvittra, tuppar gal och hundar skäller. Underbara ljud att börja dagen till...

Jag lovade ju igår att visa hur det går med arbetet med carporten/entrén och trots att det är lite stökigt på byggarbetsplatsen så tog jag några bilder ändå för att visa hur det ser ut för tillfället. Det har varit lite pill och finlir med att få till murarna vid entrén men som jag nämnde igår, nu hoppas jag det tar lite fart igen...

En bild innifrån trädgården och ut mot gången, det ska upp ett tak från husväggen och ut till pelarna...

Innanför muren ska uteköket placeras, en grill och en stenbänk med inbyggd gasolplatta samt lite snygg mosaik på väggen över bänken. Blir nog bra va...

Utifrån gångvägen, mc parkering mot väggen och en fin entrégång upp genom muren...

Gångvägen utanför huset, på andra sidan muren är det bara jungel...

Det är bara jag som har vilodag idag, Madde tog sig en löprunda medan jag satt i hyddan där borta i bakgrunden och njöt av mitt morgonkaffe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback