En heldag till havs...

Klockan 08.00 i morse åkte vi ner till piren i Nam Khem, fiskebyn några kilometer härifrån. Där hoppade vi i en "speedboat" som i trettio knop körde oss en och en halv timme rätt ut till havs. Där ute ligger Surin islands, en marin nationalpark bestående av fem öar och dyk/snorkelvatten i absolut världsklass och just där ute skulle vi idag tillbringa vår vilodag.

Det blev ganska många bilder från dagen och jag låter dom tala för sig själva...

Väskan packad för en heldag till havs...

Nere vid piren väntade vår båt...

Här ska det gå undan...

Äntligen framme...

Dags att vakna grabbar...

Första snorklingsstället...

Ett snabbt besök inne hos Moken village, där bor ett folkslag som lever lite annorlunda än oss minst sagt...

Fantastiskt vackert...

Dom bor i enkla hyddor men frågan är väl vem som har det bäst, vi eller dom...

Jag träffade på några småtöser som sålde armband som dom själva tillverkat, självklart köpte jag ett...

Vi tog båten till huvudön där vi skulle äta lunch...

Surin national park...

Dagens Lunch...

Efter maten blev det bad...

Och en vilostund...

I skuggan...

Jag gick runt och fotade lite...

Otroligt vackert...

Den som vill kan stanna över natten boendes i tält mitt på stranden...

Ännu mer fint...

Änglar, finns dom ??...

Mer snorkling...

Tack för oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback