Sista dagen i paradiset...

Nyss var det i slutet på november och jag var på väg hit, helt plötsligt, vips... så har det gått tre månader och det är dax att åka hem igen. Sinnessjukt vad fort tiden går ibland....

Jag har hört att våren är på gång därhemma och förutom att jag självklart längtar oerhört efter familjen så ska det ska bli kul att komma hem igen och påbörja förberedelserna inför tävlingssäsongen som står inför dörren.
Jag har "grundat" riktigt bra härnere i vinter med bra och kvalitativ träning samt fyra segrar på fyra tävlingsstarter och hoppas nu kunna ta mig ett steg vidare i sommar med lite nya idéer om hur jag ska träna.

Vinterns upplägg har skilt sig lite från föregående år, lite färre distanspass och istället mer kvalité på cykeln. Jag har hållt i löpträningen och kommer fortsätta med det under säsongen, jag har kört mycket styrka på cykeln och kommer köra en del kompletterande gym träningar from mars och framåt, även in under säsongen om kroppen svarar. Jag har insett att jag inte enbart kan cykla mig snabbare utan att det finns väldigt mycket att hämta på annat sätt för att bli bättre, snabbare och starkare...

Det är nu det gäller... Att verkligen hålla i ett strukturerat upplägg trots jobb, familj och tävlingssäsong. Detta har jag varit dålig på tidigare år men nu så jäklar är jag motiverad till tusen och nu ska jag klara det...

Imorse njöt vi bara...

En sista fina runda i värmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback