Trädgårdsprojekt...

Jag har haft ett projekt på gång ända sedan förra vintern då grannens septitank kollapsade och dom var tvugna att byta ut den mot en ny större modell. Den gamla var placerad mitt i häcken som går mellan våra tomter och när den nya tanken var på plats så låg den så nära markytan att det inte gick att plantera något ovanför.

Till en början så ställde jag stora utomhuskrukor med växter i "hålet" men det blev inte riktigt bra och symmetriskt med resten av häcken, så förra veckan skissade jag ihop en ritning på en dörr/port som jag ville ha gjort i bambu för att ställa i det stora hålrum i häcken. Jag åkte upp med ritningen till ett ställe i byn där dom tillverkar möbler och hyddor i bambu och med skissen och lite teckenspråk fick jag dom att förstå vad jag var ute efter.

Kom tillbaka om sju dagar så är den klar var det besked som jag fick på väldigt knagglig engelska och idag var det då äntligen dax att åka dit och möta upp för att visa vägen hem till mig, för givetvis ingick hemkörning i priset som slutade på en femhundring...

Pågående arbete...

En liten palt som ville hjälpa till...

En annan liten palt som inte brydde sig ett skvatt...

Före...

Resultatet, en 2,30 hög och 1,30 bred port i bambu för 500 spänn, helt ok tycker jag och mycket bättre än ett hål i häcken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback