Etapp 1...

Etapp 1, tour de Stronie Slaskie mäter mäter 67,5 km och 2420 hm. Fyra tuffa klättringar med efterföljande utförskörningar i varierad svårighetsgrad. Det tuffaste downhillsektionen är den från högsta toppen och den var det tydligen ingen som klarade att cykla förra året, låter ju spännande...

En liten epilog från igår, downhillrännan jag hasade mig nerför var tydligen 1 km lång med en snittlutning på 15% och full med stora stenblock och dropp, jag förlorade nog mer än vad jag först trodde där.

Idag får vi samma nerfart i slutet på etappen och efter morgonens regn hoppas jag att fler cyklister "hasar" sig ner, för jag cyklar nog inte ner idag heller, eller...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback