Gårdagens race...

Här kommer en rapport från gårdagens SM XCO. I bästa fall hade jag en förhoppning om en 5-7 plats men med facit av halva säsongen i bakfickan och lite mer realistiskt tänkt så lutade det väl mer åt en placering runt 10:e plats.

För att göra en lång historia kort så gjorde jag ett känslomässigt riktigt bra lopp, jag fick ut vad jag kunde och vad som finns i benen för tillfället och det räckte till en 11:e plats. Det fattas lite fart i benen i år, formen känns bra men det går helt enkelt lite för sakta...

Nu kollar vi på elitklasserna idag och sedan kör vi söderut mot södra Polen där Sudety MTB challenge börjar nästa söndag. Långa etapper och långa klättringar under sju dagar kanske innebär lägre fart och mer uthållighet vilket förhoppningsvis passar min form bättre. Det tuffa blir väl att det inte är någon ren H-50 klass jag tävlar i, det finns bara två åldersindelningar i tävlingen och det är 18-40 och 40+ vilket innebär lite tuffare motstånd än i vanliga fall. Det är närmare 60 gubbar anmälda i 40+ klassen från 13 olika nationer så det blir en riktigt internationell prägel på tävlingen.

Jag har i förväg lagt in "inför dagens etapp" inlägg på bloggen som kommer att publiceras automatiskt varje morgon under racet. Där beskriver jag vad som väntar på dagens etapp enligt vad jag läst på tävlingens hemsida. Beroende på tillgång till internet hoppas jag också kunna ge en kort rapportering om hur racet varit efter varje etapp...

Det var brant inne i skogen...

Full fart utför...

Hopp...

En otroligt fin och rolig bana med skönt flow...

Lite mindre hopp...

Snabba partier...

Lååång uppförskörning...

På väg mot mål...

Nöjd & glad efteråt...

Båda mina "ungar" var här och supportade mig under loppet och på kvällen blev det ett litet "suprice" kalas för min fina dotter som fyller år i veckan. 
Det var inte första gången hon firas på ett MTB SM, "like in the good old days" som hon själv uttryckte det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback