Idag mötte jag väggen...

Jag är såå trött så det här blir ett kort inlägg. Efter en bra start i första klättringen kom vi in i lite längre partier med riktigt fina singeltracks där jag kände mig riktigt stark. Körde på som bara den och låg och nosade på en topp tio plats i gubbaklassen. Den goa känslan höll i sig tills det var ca 15 km kvar och vi kom fram till den sista tuffa klättringen och det var där jag körde in i väggen, bokstavligt talat...

Berget reste sig som en mur och den första delen som gick på asfalt var så brutalt brant att jag zickzackade mig uppför på lättaste växel, tror jag låg i tre km/timmen när jag kollade gps:n.
Sedan vänder det in i skogen fortfarande lika brant och en sak har jag definitivt lärt mig här nere, att släpa mig uppför i extremt brant terräng med cykel puttandes framför är inte riktigt min gren, tyvärr...

Jag tappar och blir omkörd av ett stort antal cyklister och går till slut imål som 17:e gubbe, bara fyra minuter upp till 12:e platsen trots min katastrofalt dåliga slutmil. Tror inte det blev några förändringar i totalen.

Imorgon väntar sista och längsta etappen och just nu går tankarna på att försöka överleva morgondagen i första hand, det väntar tuffa klättringar och jag kommer troligtvis få gå många höjdmeter och jag är såå jävla trött...


PS, ser nu att jag ligger 14:e gubbe i totalen med över 16 minuters ledning bakåt, framåt är det 8 minuter och morgondagens etapp är lång, nu kör vi järnet en sista dag imorgon...

Den där sista "knäppan" var ingen rolig promenad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback