Rapport etapp 4...

Tävlingens kortaste etapp idag men inte var den lättare för det, de brantaste backarna både uppför och nedför stod på schemat och några av dom var nästan som ett skämt. Att släpa sig upp för ett berg med cykeln på ryggen är inte precis jättekul. Att cykla i gamla torra bäckfåror flera kilometer med stora rullstenar som underlag är inte heller det det roligaste som finns. Men det är så karaktären av denna tävling är, en blandning av långa och branta klättringar, lika branta utförslöpor både på grusväg och på extremt teknisk stig. Snabba flowiga singeltracks och som igår och idag, lite smak av ren och skär överlevnadscykling typ bit ihop och ta dig imål om du inte vill bli kvar där ute i vildmarken...

Ja vi har fått smaka på allt och det är väl tur att vi har haft vädret med oss, annars hade jag nog varit kvar där ute i skogen fortfarande.

Imorse vaknade jag med ångest över vad jag gett mig in på, kroppen värker och det sista man vill göra efter frukost är att sätta sig på cykeln igen. Men "the show must go on" som man säger.

Idag såg jag lite nya ansikten runt omkring mig ute på banan så antigen körde jag lite bättre än tidigare eller så låg jag längre bak, det kändes som det senare för kroppen var trött och farten var låg. Men det visade sig när jag gick imål att jag kört lite bättre ännu en dag, 13 :e plats idag och nu har jag två dagar på mig att nå en topp tio plac. Något att sträva efter...

I totalen i klassen H-40 + är jag fortfarande 16:e gubbe men jag knapar in lite dag för dag.

Lite försnack med södertäljegänget...

Det gäller att vara förberedd...

Starten har gått...

Ute på banan...

Fullt blås utför...

Oändligt med väl utmärkta MTB leder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback